Brezplačna pomoč: 080 99 82

Blog

Velikost porcij: koliko je preveč?

V svetu, kjer hrana dominira naš vsakdan, smo se naučili jesti veliko pogosteje in veliko več, kot so jedli naši stari starši. Čeprav smo se navadili na večje porcije, nezavedno polnimo vedno večje krožnike. Ampak to se konča zdaj! V tem članku boš izvedela, kako izgledajo priporočene velikosti porcij ter ustavila prenajedanje.

1. Žita in škrobna zelenjava

Teh je dovolj za dobro pest, saj si tako zagotoviš okrog 200 kalorij. Priporočeni pa sta maksimalno 2 porciji na dan.

Pri izbiri žit, ne posegaj po predelanih - če je le možno, si pripravljaj raje polnozrnata žita. Med drugimi so to bulgur, rjavi riž, kvinoja ter polnozrnata ali ajdova moko.

Med najpogostejšo škrobno zelenjavo spadajo koruza, grah, fižol, leča in krompir - ravno krompir pa imamo najraje, zato moramo biti previdne, da ne pretiravamo.

Velikost porcije: velikost dlani (prgišče)

Priporočen vnos: 1–2 porciji/dan

2. Neškrobna zelenjava

Brokoli, cvetača, šparglji, paprika, gobe, paradižnik, čebula in zelena zelenjava spadajo med neškrobno zelenjavo z visoko hranilno vrednostjo in nizko kalorično gostoto. Popolno za poln, a ne pretežek obrok! Ena porcija teh naj bo v velikosti pesti (ali dveh, če ješ zeleno zelenjavo), kar ti zagotovi med 20 in 40 kalorij. Če je na tvojem krožniku zelena zelenjava, pa celo manj.

Velikost porcije: velikost pesti

Priporočen vnos: vsaj 4 porcije/dan

3. Meso, ribe in tofu

Ena porcija z beljakovinami bogate hrane, kot so ribe in meso (brez kože) in tofu naj ne presega velikosti tvoje dlani. Takšna količina vsebuje med 120 in 250 kalorij, zato lahko poješ 2 do 4 porcije na dan.

Velikost porcije: velikost dlani

Priporočen vnos: 2–4 porcije/dan

4. Semena, oreščki in suho sadje

Če jih jemo v zmernih količinah, nam lahko semena, oreščki in suho sadje zagotovijo velik odstotek priporočenega dnevnega vnosa hranil. Vsebujejo veliko kalorij, zato jih uživaj v zmernih količinah. Ena porcija znaša 1-2 žlici, kar je 90-140 kalorij. Olja in masla pa poskusi omejiti na 1 čajno žličko na porcijo.

Velikost porcije:

Suho sadje, semena in oreščki: 1–2 žlici

Olja in masla: 1 čajna žlička

Priporočen vnos: 1–2 porciji/dan

5. Sveže sadje

Sveže sadje je polno pomembnih hranil in ima številne zdravstvene koristi. Vsebuje veliko vlaknin in vode ter je zelo nizkokalorično. Ravno zato je lahko tvoj popoln partner pri hujšanju. Ena porcija svežega sadja naj bo v velikosti pesti, kar je približno 80-105 kalorij. Priporočen vnos je 3-5 porcij na dan.

Velikost porcije: velikost pesti

Priporočen vnos: 3–5 porcij/dan

6. Mlečni izdelki

Ena porcija mlečnih izdelkov naj ne presega velikosti pesti ali 2 dl. Kefir in jogurt sta naravna vira probiotikov in sta lahko dodaten bonus v tvoji prehrani. Če bi se mlečnim izdelkom raje v celoti izognila, ne skrbi, probiotike lahko najdeš tudi v vegetarijanski hrani.

Velikost porcije: velikost pesti ali 2dl

Priporočen vnos: 1–2 porciji/dan

Poskusi upoštevati naše smernice že naslednjič, ko boš pripravljala večerjo ali pa jedla v restavraciji. Ko te enkrat postanejo rutina, bo nadzor porcij veliko, veliko lažji. Da si še olajšaš delo, poskusi jesti na manjšem krožniku - raziskave so pokazale, da je ta enostaven trik zelo učinkovit - in skušaj si razporediti obroke čez cel dan. Verjamemo vate!

7. Flat Tummy Caps

Če misliš, da se boš težko navadila na manjše porcije, preizkusi Flat Tummy kapsule. Vsebujejo Garcinio Cambogio, ki pomaga uravnavati telesno težo in zavirajo občutek lakote! Vzemi 1 kapsulo 30 minut pred zajtrkom ter 1 kapsulo 30 minut pred kosilom in niti pomislila ne boš, da bi pojedla ogromen krožnik hrane!

Flat Tummy Caps

Kapsule, ki zmanjšajo občutek lakote in poskrbijo za raven trebušček.

Flat Tummy Caps -27%

Redna cena: 21,99 €

Vaša cena: 15,99 €

× Zapri

Nazaj na blog